Nieuws

deel dit nieuwsbericht:

U was (alweer) GEWELDIG!

Eigenlijk had deze titel moeten zijn: U was (alweer) geweldig en talrijk! Dat jullie talrijk waren had zo zijn redenen: een Champions League-wedstrijd organiseren vergt nu eenmaal meer medewerkers dan een gewone competitiewedstrijd, al was het maar voor het vervoer en de begeleiding van officials en tegenstrevers plus de extra-eisen die CEV oplegt voor de organisatie. Maar deze maal was het toch nog even anders: een Champions League- tornooi met zes wedstrijden op drie dagen! En alsof dat nog geen uitdaging genoeg was: ook nog eens volledig corona-proof. Een echt huzarenstuk!

In totaal waren jullie met 76 over de drie dagen! Chauffeurs (geen officials samen in de wagen), teambegeleiders op de bus voor het ophalen in Zaventem, begeleiden naar training en wedstrijden, COVID-testers (elke delegatie werd tijdens zijn verblijf tweemaal getest, zo’n 100 testen in het totaal, bezorgd door  CEV), temperatuuropnemers bij elke aankomst in Mercure Hotel of Tomabelhal, ontsmetters (na elke training en wedstrijd werd alles in de zaal ontsmet: netpalen, het net zelf, ballen, spelersbanken, scouterstafels… , ook tussen de sets door werden spelersbanken en tablets ontsmet, de wedstrijdballen continue doorheen de wedstrijd, enz… ). En dan hebben we het nog niet over het “gewone” werk voor een wedstrijd: ledboarding en ledwall bedienen zichzelf niet, muziek en speaker zijn tot nader order nog geen robots, de e-scorers, de challengers, de “plakkers” voor de stickers (die deze keer in een record tempo moesten verwijderd/heraangebracht worden tussen de wedstrijden door), de persverantwoordelijken en onze clubfotografen die onze beproefde fans toch een fantastische “look and feel” bezorgden. Dat elke spelersdelegatie zijn aparte ingang had en corona-proof begeleid werd tot aan hun twee kleedkamers zouden we gemakkelijk vergeten. Evenals het feit dat elk team ontsmet de recreatieve hal kon gebruiken voor opwarming of cooling down, dankzij de medewerking van het zaalpersoneel.  Het lijstje lijkt wel eindeloos.

Veel vrijwilligers nodig dus en jullie vervulden al die taken tot in de perfectie. Namen noemen is gevaarlijk, maar toch twee omdat een vlekkeloze uitvoering ook afhangt van een gedetailleerde planning: Evelien D’Haene (wie anders!) voor de corona-planning (en nog zoveel meer) en Yves Cnudde  voor de officials- en wedstrijdplanning.

Het is een open deur intrappen met te zeggen dat jullie inzet onuitgegeven en ongeëvenaard was. Jullie deden het trouwens niet om er een persoonlijk profijt uit te halen. Integendeel, het traditionele broodje was zelfgemaakt en het drankje moest je zelf meebrengen en in solitude nuttigen wegens… juist ja, corona. En had je een taak net voor en net na een wedstrijd moest je  tussenin de zaal verlaten, want ja dan was je publiek tijdens de wedstrijd en dus niet toegelaten wegens… juist ja, corona. En als de afstand om naar huis te rijden daarbij te groot was, bleef je op de parking in je wagen zitten of op één van de bussen, zonder morren. Zelfs al miste je zo de wedstrijd: niet live in de zaal, niet op TV.

Voor zoveel inzet is enkel een heel diepe en respectvolle buiging op zijn plaats. En een dikke, dikke merci. De lezer van dit artikel zal misschien mijn objectiviteit in vraag stellen, wegens mijn jarenlange nauwe betrokkenheid met deze toppers. OK, hij of zij hebben een punt. Daarom wil ik even de woorden van de Slovaakse CEV-supervisor Marek Prokes aanhalen: “The staff of Knack Roeselare did an amazing job. Prepared to the slightest detail, executed to the perfection!”

Zo hoort u het ook eens van een ander.

Met grote dankbaarheid voor de vele jaren van fantastische samenwerking.

Guido Declercq, (nog even) Organising Champions League Director Knack Roeselare

Guido Declercq 19/12/2020

onze nieuwsbrief

Het is niet onze ambitie om je mailbox te overladen met nutteloze mails maar om je op de hoogte te houden van de belangrijkste gebeurtenissen in onze club.
Wil jij als eerste de nieuwtjes weten? Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.